Träning ?

Mitt starkaste minne från gymmet so far har inte med styrkelyftning att göra på något sätt: Jag och Marcus sitter i omklädningsrummet efter ett hårt pass. Vi klär på oss. Jag sneglar ner på Marcus som är i färd med att trä på en strumpa. Han trär den så där högt som egentligen bara äldre herrar gör, ni vet. "Du, det var en gräslig strumpa, det där, den med katten", säger jag och Marcus informerar mig att det är Garfield utan att titta upp.

Jag skakar på huvudet och tänker för mig själv; "att det är ju fan va den killen kan ta på sig ibland alltså". Det är då jag ser det. Då, när Marcus trär på sin andra strumpa. Jag lutar mig närmare. Där står Homer Simpson och ler, där på den andra strumpan, som likt den första är dragen så högt upp att Marcus hud lyser igenom den svarta färgen.



Nä men lyssna nu, ni förstår inte. Han har på sig en Garfield strumpa och en Homer Simpson strumpa som dessutom är uppdragna på det där sättet. Jag kan inte greppa det där. Nej men ni förstår inte, jag tror seriöst att det där har ärrat mig på något sätt. Hela den här jävla upplevelsen gör så ont i mig. Inuti mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0