Mer mode än så här blir det inte

Även jag har tagit intryck av de modebloggande småflickorna som tjänar miljoner i parti och minut. Jag har noterat att de har något som de kallar dagens outfit. På ren svenska skulle det förstås heta Dagens kläder eller Dagens klädsel, men det låter förstås inte lika trendigt.

Jag vill också vara trendig, men det låter så töntigt att slänga sig med onödiga engelska uttryck, så vad ska jag göra? Jo, jag försvenskar outfit och påbörjar härmed ett nytt stående inslag i bloggen:

Dagens utfitta:

Dagens utfitta 12 april 2008

Innan jag gick ut på lördagskvällen tog jag på mig en arbetsjacka från Fristad. Det är en vintage (det vill säga: jag har ärv det från morfar). Under den har jag en no name shirt (jag vet inte vilket märke det är och skiter fullständigt i det). Mot min håriga hy har jag en ekologisk T-shirt från Gossypium

Byxorna är inköpta på Dressman i Löddeköping för en herrans massa år sedan. När jag köpte dem köpte jag även ett par åtsittande underwear (kalsonger på manlig svenska) eftersom min dåvarande sambo sambo sa att hon skulle hoppa på mig om jag gjorde det och klädkillen nickade instämmande.

Stadigt på fötterna har jag givetvis ett par home knitted (hemmastickade) Thick Socks (raggsockor), och innan jag dansade ut i natten drog jag på mig ett par väl beprövade Wellingtons (gummistövlar).

Jag var balens drottning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0