Jag var på en offentlig toalett idag.

Eftersom det är bråttom sladdar jag in och trycker på lysknappen. Fast vänta, inget händer. Fortfarande mörker. Jag trycker igen. Det förblir... mörkt.
Det är liksom inte lite dunkelt eller så utan helt jävla bäcksvart. Jag tar några famlande steg med händerna framför mig innan jag inser hur förbannat svårt, och blött, det hela kommer bli och är beredd att ge upp. Men nu är det fan jävlarimej brådis. Jag står där i mörkret ett tag och väser "fan" och "satan" och står med benen i kors som en liten flicka.
Men så får jag en idé. Jag låter dörren stå lite på glänt och går därefter fram till toaletten och sätter mig på locket. Sen reser jag mig försiktigt och stegar mot dörren. Väl där låser jag och välkomnar mörkret. Därefter backar jag exakt baklänges och för samtidigt ner baken i nästan lite jägarställning, ni vet 90 grader, tills jag når toaletten igen.
Jag inser inte förrän jag nästan är klar att jag faktiskt sitter ner och kissar. Men det gör inget. Det är ju ingen som ser. Det finns förresten något fint och fridfullt med att kissa i bäckmörker. Sen famlar jag till handfatet och därefter till dörren igen. Jag fylls av stolthet på något sätt medan jag låser upp för att gå ut.
MEN, så står där en liten dam när jag skall gå ut. På en millisekund överväger jag om jag skall förklara att lyset är sönder. Fast hon hörde mig spola. Jag förklarar alltså att jag gjort mina behov i totalt mörker. Jag får lite lätt panik och bestämmer mig för att skita i det.
Och så gör jag som en liten kroppsfint förbi henne och går från platsen på samma sätt som en powerwalkare med stavar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0